Jun 27 2011

La medició de gasos d’efecte hivernacle

Hola! Sóc Marina Navarro i aquest ha sigut el meu primer dia amb la beca Praktikum.

Al arribar he anat al Hall, on hi havia la presentació d’alguns professors que han parlat de diferents graus universitaris, com de biotecnologia.

M’ha tocat, junt amb el meu company i nou amic Marcos, La medició de gasos d’efecte hivernacle.

Primerament, hem conegut el nostre professor, que ens ha começat parlant sobre la producció i consumició de carn en Espanya, (una mitjana de 120 kg per persona a l’any!)

Després, ens han mostrat les zones de granja experimentals de l’universitat. Són zones dedicades quasi exclusivament per a la millora genètica, especialmemt de conills.

Més avant, ens han explicat que actualment la ramederia és una activitat essencial per a la nostra societat, ja que és la font directa dels aliments que consumim.

D’altra banda, aquesta s’ha convertit, a través de la industrialització, en una altra forma de contaminació  i efectes ambientals com l’esgotament de recursos, contaminació de l’aigua, del sól i de l’atmosfera.

Així oncs, hem aprés la relació que hi tenen els rumiants:

Ens els seus estomacs (4 per a ser exactes), la descomposició es duu a terme mitjançamt microorganismes anaerobis, que descomponen matèria orgànica, emetent metà, que és un gas d’efecte hivernacle.

Finalement, en nostre professor ens ha explicat el mètode científic, i ens ha relatat un poc com farem la medició de gasos, que ja contaré demà.

Després de tot hem anat a dinar a la cafeteria «La Vella».

Bé, com a conclusió, aquest dia ha estat molt millor del que em pensava, i l’estada a así a l’universitat pinta… realment bé.  Mañana más y mejor!

Comentarios desactivados en La medició de gasos d’efecte hivernacle