Jun 29 2011


Mejora de la calidad nutricional y resistencia a enfrmedades en solanáceas. Dia 3. (Alba)

Hola. Hui ja hem fet alguna cosa relacionada amb el nostre projecte, ja que encara que el que hem fet fins a hui també ha sigut molt interessant, era majoritàriament sobre animals i el nostre projecte és sobre solanàcies. Hui hem tingut l’oportunitat d’estat al laboratori fent coses amb tomaques.

Primer hem visitat tot el laboratori i aquestes instal·lacions, així com el banc de semilles. Després hem començat amb les tomaques. Hem calculat el seu color amb el colorimetre. Aquest procés consisteix en arrimar una màquina que fa una llum i, pel reflex d’aquesta, dona uns números seguint una escala. Les dades s’apuntaven a una taula on estaven les dades d’on venien les tomaques i altres dades que s’anaven averiguant.

 

Un exemple de colorímetre.

Una vegada finalitzat aquest procés en comencem un altre per a traure mostres de les tomaques i guardar-les. Les que estaven senceres els hem tallat una part que agafara tan de dalt com de baix i ho hem posat dins d’una trituradora. Ho hem triturat fins que no ha quedat cap part de tomaca i aleshores ho hem anat posant en tubets de diferents tamanys. Aquests els hem submergit amb unes pinses i, en el cas dels tubs més menuts, amb un colador en nitrogen líquid per a congelar-los ràpidament i després els hem guardat al congelador per a què es mantinguen. Hem repetit aquest procés diverses vegades amb tomaques de diferents grups.

Així, hem acabat amb tomaca fins a les orelles, però ara sabem fer més coses. Hem pogut participar en la feina d’un laboratori on es treballa seriosament i això em pareix que és molt interessant. Bé, aleshores, per finalitzar he de dir que la feina que hem realitzat hui m’ha agradat i m’ha paregut molt interessant i divertida, ja que era més pràctica.

Comentarios desactivados en Mejora de la calidad nutricional y resistencia a enfrmedades en solanáceas. Dia 3. (Alba)




Comments are closed at this time.