Jun 29 2011


Mejora de la calidad nutricional y resistencia a enfermedades en solanáceas- Día 3 (Berta)

Hoolaaa! 😀 Com ja us vaig dir ahir avui començàvem a treballar amb plantes. I així ha segut, aquest matí hem conegut a un altre tutor, Miguel que ens ha ensenyat algunes instal·lacions. Hem visitat uns laboratoris on milloraven la qualitat de carabasses i melons. Hem anat a vore el banc de germoplasm que ens han dit que era important a nivell europeu. Estava ple de llavors de fruits que ara ja no es cultiven per la pérdua de la biodiversitat però ahí les conserven a temperatures molt baixes.

Després hem anat fins al laboratori on treballen en les tomates. Ens han explicat que volien millorear el sabor de les tomates i per això havien de mirar la quantitat de àcids, sucres, caroteno, antioxidants o licopeno de les tomates. I per a això necessitàven fer un treball anterior que és el que nosaltres hem fet.   Allí ens hem posat a treballar amb Bibiana i Marina. Primer el que feiem era que, de una entrada triàvem 10 tomates variades. Les secavem un poquet i després li passàvem el colorímetro.  Aquest aparell consistia en un tipus de «pistoleta» que el posaves sobre la tomata i apretaves un botó. Aleshores sortia un raig de llum i depén de com es refractia el programa d’ordinador sabia quina tonalitat tenia aquesta tomata.  Quan ja ho haviem fet amb totes les arreplegavem i començàvem a tallar trossets. És a dir hem anat tallant trossets de diverses tomates i posant-los a la batedora. Quan ja en teniem prou hem triturat. A continuació hem anat plenant uns potets de diverses capacitats amb la tomata amb l’ajuda de unes pipetes. Hi havia alguns pots que tenien clorur càlcic que era per a que després els poguéssen treballar els químics.  M’ha agradat molt i es molt distret.

Quan ja els teniem tots llestos hem anat a congelar-los amb el nitrogen líquid. Mai ho havia vist, és molt interessant. Anavem posant els potets de un en un i en res es congelaven.  Quan ja els teniem tots llestos els col·locaven dins d’una bosseta i els hem posat al congelador. Per últim agarravem un poquet de mostra de tomata i la posàvem a un aparell que mesurava la quantitat de sólids a la tomata.  I després d’això ja ells ho passarien aun aparell que mesuraria la quantitat de cada component.

Hem repetit aquest procés en varies entrades i m’ho he passat molt bé. M’ha sorprés molt el cuidado i la neteja que s’han de tenir en aquests treballs de investigació ja que en qualssevol negligéncia ho podem fer tot malament.

He d’anar acabant…Demà us conto més!  Adéeeeuu! 😀

Pipeta que hem utilitzat per a passar la tomata als potets.

Comentarios desactivados en Mejora de la calidad nutricional y resistencia a enfermedades en solanáceas- Día 3 (Berta)




Comments are closed at this time.